Predseda strany Sieť Radoslav Procházka, expremiérka Iveta Radičová a poslankyňa Európskeho parlamentu Anna Záborská podporujú v Bardejove kandidáta na primátora s prinajmenšom podozrivým financovaním.
Riaditeľ spojenej cirkevnej školy Martin Šmilňák sa uchádza o post primátora Bardejova už druhý raz. Pred štyrmi rokmi ho porazil Boris Hanuščák. Druhá Šmilňákova kandidatúra vniesla do verejného života v našom meste nový prvok. Milionársku kampaň, akú si môžu dovoliť iba veľké strany alebo tzv. nezávislí kandidáti, za ktorými stojí štedrý mecenáš.
Už tri mesiace je v Bardejove vylepených 10 bilbordov, na ktorých Šmilňák, hlása, potrebu zmien. V regionálnej tlači mal len v júni 5 inzerátov vo forme PR rozhovoru (Bardejovské novosti 2 inzeráty, Bardejovské ECHO 2 inzeráty, Bardejovský korzár 1 inzerát).
V ostatnom čase uverejnil v novinách Bardejovsko-Svidnícko-Stropkovsko prinajmenšom 2 platené PR stĺpčeky a informuje nás o tom, že takto sa nám bude prihovárať každý týždeň. Má profesionálne vytvorenú a spravovanú internetovú stránku, na ktorej mu vyjadrujú podporu pravicoví politici Procházka, Radičová a Záborská.
Okrem toho dal Martin Šmilňák Bardejovčanom do schránok už viackrát roznosiť letáky na nie práve najlacnejšom papieri (v meste je približne 10 000 domácností). A nedávno sa na Bardejovských uliciach objavilo niekoľko podsvietených plagátov (takzvané citylighty) a ďalšie plagáty vyzdobili zastávky MHD, na ktorých je kandidát Šmilňák a jeho ústredný slogan.
K tomu musíme pripočítať prinajmenšom jeden prieskum verejnej mienky, ktorý preňho robila profesionálna agentúra z Bratislavy, ktorá pravdepodobne pracuje na celej kampani. A, samozrejme, odmenu pre samotnú agentúru.
Takže si to spočítajme:
- Profesionálne fotenie, práca reklamnej agentúry na vizuále, strategické poradenstvo – minimálne 5 000 EUR
- Návrh, výroba, vylepenie a prenájom 10 bilbordov na 3 mesiace – približne 7 500 EUR.
- Vývoj a správa webstránky – približne 1 500 EUR.
- Inzeráty v regionálnej tlači a platené PR stĺpčeky v Bardejovsko-Svidnícko-Stropkovsko – približne 2 000 EUR.
- Návrh, výroba a roznosenie letákov do každej domácnosti – približne 2 000 EUR.
- Návrh, výroba, umiestnenie a prenájom citylightov na mesiac a plagátov na MHD zastávkach – približne 2 000 EUR.
- Prieskum a vyhodnotenie verejnej mienky – minimálne 1 500 EUR.
Len k dnešnému dňu, keď sme ešte takmer 2 mesiace pred komunálnymi voľbami, sa teda náklady kampane riaditeľa školy Martina Šmilňáka pohybujú na úrovni viac ako 20 000 EUR.
Isto nikoho neprekvapí, že si položím veľmi triviálnu otázku. Kto to všetko platí? Je zjavné, že riaditeľ školy to zo svojho vrecka ťahať nemôže. A preto nie je od veci pýtať sa ďalej. Prečo mu to niekto platí? A aké má ten niekto záujmy?
Od Martina Šmilňáka sme sa zatiaľ dozvedeli iba to, že mu ide o bližšie nešpecifikované zmeny. Ale to je veľmi málo na to, aby sme mu uverili, že to s Bardejovom myslí dobre. Jedinou zmenou, ktorú Bardejovu zatiaľ ukázal, je nákladná a profesionálna kampaň, akú si človek s jeho príjmami nemôže dovoliť. Ak chce niekto robiť zmeny, mal by v prvom rade začať od seba. Ak sa chce Martin Šmilňák odlíšiť od skorumpovaných politikov, akých vidíme denne v správach, mal by transparentne preukázať pôvod peňazí, ktorými financuje svoju kampaň. Jeden z jeho podporovateľov, Radoslav Procházka s tým už problémy má a zdá sa, že on ho chce aj v tejto oblasti napodobniť.
Kampaň Martina Šmilňáka sprevádzajú vážne podozrenia a pochybnosti, a preto nie je dôveryhodným kandidátom. Ako je možné, že to neprekáža takým morálnym autoritám, ako sú dámy Radičová a Záborská?
uz viem : http://tomasbucko.blog.sme.sk/c/366507/pochy…... ...
standardny system, ale ste cakali nieco ...
... a mna by zase zaujimalo kto plati ...
P. Karly.Cisla,ktore ste videl to su ...
Neviem co tu riesite. Ved to je do ...
Celá debata | RSS tejto debaty