Kto platí primátorskú kampaň Martina Šmilňáka v Bardejove?

Predseda strany Sieť Radoslav Procházka, expremiérka Iveta Radičová a poslankyňa Európskeho parlamentu Anna Záborská podporujú v Bardejove kandidáta na primátora s prinajmenšom podozrivým financovaním.

Riaditeľ spojenej cirkevnej školy Martin Šmilňák sa uchádza o post primátora Bardejova už druhý raz. Pred štyrmi rokmi ho porazil Boris Hanuščák. Druhá Šmilňákova kandidatúra vniesla do verejného života v našom meste nový prvok. Milionársku kampaň, akú si môžu dovoliť iba veľké strany alebo tzv. nezávislí kandidáti, za ktorými stojí štedrý mecenáš.

Už tri mesiace je v Bardejove vylepených 10 bilbordov, na ktorých Šmilňák, hlása, potrebu zmien. V regionálnej tlači mal len v júni 5 inzerátov vo forme PR rozhovoru (Bardejovské novosti 2 inzeráty, Bardejovské ECHO 2 inzeráty, Bardejovský korzár 1 inzerát).

V ostatnom čase uverejnil v novinách Bardejovsko-Svidnícko-Stropkovsko prinajmenšom 2 platené PR stĺpčeky a informuje nás o tom, že takto sa nám bude prihovárať každý týždeň. Má profesionálne vytvorenú a spravovanú internetovú stránku, na ktorej mu vyjadrujú podporu pravicoví politici Procházka, Radičová a Záborská.

Okrem toho dal Martin Šmilňák Bardejovčanom do schránok už viackrát roznosiť letáky na nie práve najlacnejšom papieri (v meste je približne 10 000 domácností). A nedávno sa na Bardejovských uliciach objavilo niekoľko podsvietených plagátov (takzvané citylighty) a ďalšie plagáty vyzdobili zastávky MHD, na ktorých je kandidát Šmilňák a jeho ústredný slogan.

K tomu musíme pripočítať prinajmenšom jeden prieskum verejnej mienky, ktorý preňho robila profesionálna agentúra z Bratislavy, ktorá pravdepodobne pracuje na celej kampani. A, samozrejme, odmenu pre samotnú agentúru.

Takže si to spočítajme:

  • Profesionálne fotenie, práca reklamnej agentúry na vizuále, strategické poradenstvo – minimálne 5 000 EUR
  • Návrh, výroba, vylepenie a prenájom 10 bilbordov na 3 mesiace – približne 7 500 EUR.
  • Vývoj a správa webstránky – približne 1 500 EUR.
  • Inzeráty v regionálnej tlači a platené PR stĺpčeky v Bardejovsko-Svidnícko-Stropkovsko – približne 2 000 EUR.
  • Návrh, výroba a roznosenie letákov do každej domácnosti – približne 2 000 EUR.
  • Návrh, výroba, umiestnenie a prenájom citylightov na mesiac a plagátov na MHD zastávkach – približne 2 000 EUR.
  • Prieskum a vyhodnotenie verejnej mienky – minimálne 1 500 EUR.

Len k dnešnému dňu, keď sme ešte takmer 2 mesiace pred komunálnymi voľbami, sa teda náklady kampane riaditeľa školy Martina Šmilňáka pohybujú na úrovni viac ako 20 000 EUR.

Isto nikoho neprekvapí, že si položím veľmi triviálnu otázku. Kto to všetko platí? Je zjavné, že riaditeľ školy to zo svojho vrecka ťahať nemôže. A preto nie je od veci pýtať sa ďalej. Prečo mu to niekto platí? A aké má ten niekto záujmy?

Od Martina Šmilňáka sme sa zatiaľ dozvedeli iba to, že mu ide o bližšie nešpecifikované zmeny. Ale to je veľmi málo na to, aby sme mu uverili, že to s Bardejovom myslí dobre. Jedinou zmenou, ktorú Bardejovu zatiaľ ukázal, je nákladná a profesionálna kampaň, akú si človek s jeho príjmami nemôže dovoliť. Ak chce niekto robiť zmeny, mal by v prvom rade začať od seba. Ak sa chce Martin Šmilňák odlíšiť od skorumpovaných politikov, akých vidíme denne v správach, mal by transparentne preukázať pôvod peňazí, ktorými financuje svoju kampaň. Jeden z jeho podporovateľov, Radoslav Procházka s tým už problémy má a zdá sa, že on ho chce aj v tejto oblasti napodobniť.

Kampaň Martina Šmilňáka sprevádzajú vážne podozrenia a pochybnosti, a preto nie je dôveryhodným kandidátom. Ako je možné, že to neprekáža takým morálnym autoritám, ako sú dámy Radičová a Záborská?

 

2xDlhyRad1strana2

 

LIDL2

V Bardejove asi naozaj ide o veľa

08.09.2014

Už približne dva mesiace sú v Bardejove vyvesené bilbordy, ktoré ohlasujú, že sa blížia komunálne voľby. Patria môjmu menovcovi a to ma povzbudilo k tomu, aby som sa o dianie v meste začal viac zaujímať. Tým menovcom je Martin Šmilňák. Jeho bilbordy mi silno pripomínajú prezidentskú kampaň pána Kňažka. Čierne pozadie, tmavý oblek a úderný slogan. Povedal som [...]

ikea

Mladý Ukrajinec podpálil obchodný dom IKEA, za útok mu sľúbili BMW

24.11.2025 16:46

Rusko bolo o jeho plánoch „informované“. Podľa prokuratúry mal za svoje konanie prisľúbené auto BMW 530 a odmenu 10 000 eur.

Vladimir Putin

Kremeľ: Európske návrhy na mierový plán pre Ukrajinu nebudú pre Moskvu fungovať

24.11.2025 16:34

"Európsky plán je na prvý pohľad ...absolútne nekonštruktívny a pre nás nefunguje," povedal Ušakov.

huliak

Huliak verí v prelomenie veta prezidenta a ide „pracovať na pánoch z SNS“: Žetónov mám dosť

24.11.2025 16:18

Šéf poslaneckého klubu SNS Roman Michelko reagoval, že poslanci SNS nemienia zmeniť názor a podporiť prelomenie veta.

Jozef Ráž ml.

Opozícia podáva návrh na odvolanie Ráža, na podporu vyzýva aj Hlas

24.11.2025 15:54

Predseda parlamentu Raši musí zvolať mimoriadne rokovanie Národnej rady k tomuto návrhu do siedmich dní.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 15634x
Priemerná čítanosť článkov: 7817x

Autor blogu

Kategórie

Archív